Communicatieve vaardigheden Oude stijl

Voor trainees die zijn gestart voor 1 januari 2017

Details

Cursusduur
3 dagen
Datum en locatie
15, 29 november 2018, 13 december 2018 - Breukelen ut ( Is vol)
Tijd
13:00 - 21:00, 13:00 - 21:00, 13:00 - 20:00
Prijs
€ 1.495,00 (leden) / € 1.495,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Persoonlijke vaardigheden
Bestemd voor
Overige financieel professionals
Niveau
Fundamental
Accountancy
20 pe-uren

15, 29 november 2018, 13 december 2018 - Breukelen ut ( Is vol)

Deze cursus is helaas vol. Kies een andere datum of geef u op voor de wachtlijst.

Maximum aantal deelnemers per groep is 12

Voor deelnemers aan de praktijkopleiding die zijn gestart vóór 1 januari 2017.

Voor deelnemers aan de praktijkopleiding AA is de training Communicatieve vaardigheden voor accountants (20 contacturen) verplicht

Wilt je dat je adviezen beter aansluiten op de vraag zodat je meer invloed kunt uitoefenen? Beheers je het verschil tussen 'gelijk hebben' en 'gelijk krijgen'? Als accountant besteed je veel tijd aan luisteren, adviseren en communiceren. Deze cursus gaat over communicatie met opdrachtgevers en collega's. De communicatieve vaardigheden die je daarbij nodig hebt, bepalen voor een groot deel je succes.

Lesprogramma gevarieerd en op maat

Samen met je medecursisten oefent je gesprekstechnieken en kijk je naar het effect van verbaal en non-verbaal communiceren. Je ontvangt uitgebreide feedback op je zelfgeschreven zakelijke teksten. Op basis van het ontvangen materiaal en de door jou opgestelde leerdoelen krijg je oefeningen op maat. Individuele begeleiding en beoordeling van huiswerkopdrachten zijn bij de cursus inbegrepen.

Doelstelling

In deze driedaagse cursus over effectief communiceren en adviseren leer je:

  • hoe je je adviezen beter laat aansluiten aan op de vraag
  • op welke manieren je je invloed kunt vergroten
  • hoe je door beter luisteren je adviezen geaccepteerd krijgt
  • hoe je de leesbaarheid, stijl en structuur van zakelijke brieven, managementletters en accountantsverslagen kunt verbeteren
  • hoe je door goede communicatie een prettige en heldere werkrelatie opbouwt
  • bouwt.

    Inhoud

    Dag 1 - Persoonlijke effectiviteit:

    Persoonlijke effectiviteit, communicatietheorie, assertiviteit, timemanagement en gesprekstechnieken. De nadruk ligt op feedback geven en ontvangen, verbaal en non-verbaal communiceren, (door)vragen, samenvatten van een gesprek en luisteren.

    Dag 2 - Professioneel adviseren:

    Adviesgesprekken, je adviesrol, omgaan met weerstand, onderhandelen, conflicthantering en presentatietechnieken (met aandacht voor mindmapping).

    Dag 3 - Schriftelijk communiceren:

    Vergroten van de leesbaarheid, stijl en structuur van je zakelijke brieven, managementletters en accountantsverslagen.

    Bestemd voor

    Trainees aan de AA-Praktijkopleiding die zijn gestart vóór 1 januari 2017

    drs. Gerard Zegers
    Hadewig van Ommeren

    De cursus vindt plaats in Van der Valk Hotel Breukelen in Breukelen ut

    Adres

    Van der Valk Hotel Breukelen Stationsweg 91 Breukelen ut E-mailadres sales@breukelen.valk.com