Vergroot uw impact als gesprekspartner

Bewust redeneren en communiceren

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
11 april 2019 - Nootdorp
Tijd
09:30 - 17:00
Prijs
€ 595,00 (leden) / € 695,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Persoonlijke vaardigheden
Bestemd voor
Accountants in business, Intern accountants, MKB-accountants, Overige financieel professionals, Controllers, Auditor
Niveau
Fundamental
Finance in business
6 pe-uren

11 april 2019 - Nootdorp

RCÉs ontvangen een korting van ° 100 op de prijs voor niet-leden

In deze cursus gaat u aan de slag met het verbeteren van uw communicatie door middel van een bewustwordingstraject. In een aantal stappen leert u meer over uw eigen communicatie en hoe u gesprekspartners effectief kunt beïnvloeden. Het vertrekpunt hierbij is de klassieke retorica, gecombineerd met de laatste inzichten uit de communicatiewetenschap. In vier verschillende fasen voegen we steeds nieuwe instrumenten aan uw communicatieve arsenaal toe. Een herkenbare praktijkgerichte financiële casus zal als rode draad door de training lopen. De geleerde vaardigheden kunt u toepassen tijdens presentaties, vergaderingen, adviesgesprekken en discussies.

Doelstelling

Na afloop bent u zich bewust van de verschillende lagen van communicatie, weet u helder te redeneren en heeft u oog voor de relationele kant van communicatie. U heeft geleerd te reflecteren op de eigen communicatie waardoor u bewuster (non-verbale) communicatietechnieken toe kunt passen en uw impact als gesprekspartner te vergroten.

Inhoud

U krijgt een casus voorgelegd die herkenbaar is vanuit de praktijk. Aan de hand van deze casus leert u hoe u uw inhoudelijke kennis op een heldere en constructieve wijze aan uw gesprekpartners en/of toehoorders kunt overbrengen en daarmee uw impact kunt vergroten. De docent neemt u in vier fasen mee door de dag:

  • Stap 1: Helder redeneren
    Omdat financieel professionals genegen zijn vanuit de inhoud handelen, beginnen we het bewustwordingsproces met redeneringstechnieken. Met welke redeneringen kunt u systematisch uw boodschap onderbouwen en hoe kunt u deze het beste presenteren?
  • Stap 2: Neem de beslisser mee in uw verhaal
    Als financieel professional zit u vaak bij verschillende partijen aan tafel. Voor effectieve communicatie is het erg belangrijk dat u zich bewust bent van uw gesprekspartner of publiek. In deze stap staan we stil bij de relationele kant van communicatie: Wie is de beslisser? Wat vindt diegene belangrijk? Wat zijn de externe factoren die van invloed zijn?
  • Stap 3: Impact met gevoel
    Als u uw argumenten op een rij hebt en u weet wie de beslisser is, is het tijd voor de volgende stap in het bewustwordingsproces: hoe breng ik mijn boodschap? In de praktijk spelen vorm en emotie een belangrijke rol in communicatie. De volgende elementen staan centraal: Hoe maak ik als financieel professional stapsgewijs mijn punt? Verwoord ik mijn boodschap pakkend genoeg?
  • Stap 4: Wie ben ik als spreker?
    De laatste stap in het bewustwordingsproces gaat over u als spreker. Naast inhoud en vorm is ook de manier waarop de boodschap wordt gebracht van groot belang. U leert dat u als spreker verschillende instrumenten tot uw beschikking heeft om een goed beargumenteerde, mooi verpakte boodschap over te brengen.

Bestemd voor

Iedere finance professional die zijn/ haar communicatiekracht wil ontdekken en daardoor meer impact wil verwerven in zijn rol als gesprekspartner.

Arthur Noordhuis senior trainer Nederlands Debat Instituut

De cursus vindt plaats in Van der Valk Hotel Den Haag-Nootdorp in Nootdorp

Adres

Van der Valk Hotel Den Haag-Nootdorp Gildeweg 1 Nootdorp Telefoonnummer (015) 310 45 45 E-mailadres sales@hoteldenhaag.nl