Transformeer naar een data gedreven organisatie

Strategy & Big Data Analytics Leadership

Details

Cursusduur
3 dagen
Datum en locatie
11, 25 november 2019, 9 december 2019 - Utrecht
Tijd
09:00 - 17:00, 09:00 - 17:00, 09:00 - 17:00
Prijs
€ 2.450,00 (leden) / € 2.595,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Strategie, IT & Data
Bestemd voor
Accountants in business, Intern accountants, Overige financieel professionals, Controllers, Auditor
Niveau
Advanced
Finance in business
21 pe-uren

11, 25 november 2019, 9 december 2019 - Utrecht

RC's ontvangen een korting van 145 euro op de prijs voor niet-leden.

De grote hoeveelheden beschikbare data en de daarmee gepaard gaande kansen voor de organisatie beïnvloedt elke manager, zowel in publieke als in private organisaties. Bij veel organisaties ligt de focus echter op klant- en aandeelhouderswaarde met als gevolg teveel focus op statistieken in plaats van op waardecreatie op de lange termijn. De invloed op de financiële professional is hierbij groot. Financials worden niet alleen geacht om hun 'traditionele' functie uit te voeren, maar ook het medebepalen van of het adviseren in de strategische richting van de organisatie. Welke inzichten komen er naar voren uit de golf van beschikbare gegevens, niet alleen financieel maar steeds meer ook (in combinatie met) kwalitatieve data? En hoe kunnen Big Data Analytics positief bijdragen aan groeiende bedrijfsprestaties? Big Data Analytics gaat niet alleen over interne data maar ook over het internaliseren van externe data. Gevolgd door de fundamentele vraag 'Hoe kunnen we met de gekozen beschikbare data, waarde voor de organisatie genereren?' Er ontstaan nieuwe mogelijkheden binnen organisaties die leiden tot nieuwe prioriteringen binnen een vernieuwd organisatielandschap. Van u als financieel professional wordt een proactieve houding verwacht om nu en in de toekomst bij te dragen aan de nodige performance verbeteringen binnen uw organisatie.

Doelstelling

Na afloop van dit programma weet u wat er binnen een organisatie nodig is om te transformeren naar een data gedreven organisatie. We behandelen hierbij alle facetten die u moet beheersen om hiertoe te komen op een pragmatische manier. Met ruimte en nadruk om zelf en met medecursisten hierover in dialoog te gaan. En ook gericht op de financiële functie.

Inhoud

  • New business opportunities: inzicht in de nieuwste ontwikkelingen en trends. Wat kenmerkt succesvolle Big Data Analytics toepassingen? Hoe kunt u nieuwe opportuniteiten vaststellen en wat zijn de mogelijkheden voor uw eigen Big Data initiatieven?
  • Organizational change - transformation & implementation: hoe transformeert een organisatie naar een data gedreven organisatie om snel(ler) te kunnen anticiperen op de omgeving? Wat betekent dit voor mensen, processen, systemen, platformen en strategieën?
  • Compliance aspecten & governance: verscherpte wet- en regelgeving zijn inherent aan de stormachtige technologische ontwikkelingen rondom Big Data. U krijgt inzicht in de compliance - en risicomanagementaspecten rondom Big Data projecten.
  • Business analytics tools - van visualisatie tot analyse: inzicht in nieuwe mogelijkheden en analysemethoden door nieuwe technologieën. Hoe krijgt u vat op verzamelde gegevens, de uitgevoerde analyses en de output hiervan, wat leidt tot betere voorspellingen en zinvolle verbanden voor de organisatie?

Bestemd voor

Iedere financieel professional die een belangrijke (adviserende) rol heeft of gaat hebben bij de transformatie naar een data gedreven organisatie.

prof. dr. ir. Jalal Ashayeri PhD Hoogleraar op het gebied van Kwantitatieve Supply Chain Management aan TIAS Business School en Academic Director van de MScBA programs, TIAS - Utrecht. Jalal heeft al meer dan 30 jaar ervaring in het onderwijzen en adviseren van bedrijven om een hogere waarde, kwaliteit, productiviteit en flexibiliteit te behalen door veranderingen op het gebied van management en techniek.
prof. dr. Toni Sfirtsis Toni Sfirtsis is een expert op het gebied van innovatie en organisatiekunde (het inrichten van de agile en datagedreven organisatie). . Toni is academic director van de Executive Master of Management & Organization en Executive Master of Marketing. Toni is expert op het gebied van strategische innovatie. Hij is een gerenommeerd spreker op internationale fora en een ervaren executive docent.
prof. mr. drs. Kees Stuurman Kees Stuurman is partner bij Van Doorne en leidt de Informatie Technologie afdeling. Hij is tevens professor 'Information Technology Standards' bij de afdeling ÈCentre for Law, Technology and Society (TILT), bij de Universiteit van Tilburg. Kees is specialist op het terrein van ICT-gerelateerde weten regelgeving ruime ervaring met het geven van juridisch advies inzake onder meer e-commerce compliances, privacy, bewijs en bewaring, open source, IT-governance en ICT-beveiliging.
David de Jong RC David de Jong heeft ervaring als Finance Director en CFO in zowel grote als kleine bedrijven en heeft veel ervaring met de transformatie van finance naar een data gedreven afdeling. David is een veelgevraagd spreker op dit gebied en kan door zijn ervaring aan zowel de finance als data kant, beide onderwerpen goed integreren en herkenbaar maken voor financials
drs. Cyriel Houben Cyriel Houben werkt als principal consultant bij Capgemini Insights & Data (I&D). Cyriel vakgebied is het gehele speelveld van Data & Analytics met een nadruk op strategie, organisatie, governance en realisatie. Cyriel adviseert klanten in binnen- en buitenland, zowel binnen de publieke sector als de private markt. Daarnaast is hij binnen Capgemini I&D Global medeverantwoordelijk voor visie- en propositieontwikkeling.

De cursus vindt plaats in Tias School for Business and Society in Utrecht

Adres

Tias School for Business and Society Kroonstraat 50 Utrecht Telefoonnummer (013) 466 86 00