Marketing en accountants

Over slimmer groeien en marktgericht zijn

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
12 oktober 2021 - Online
Tijd
15:30 - 17:30
Prijs ex. btw
€ 280,00 (leden) / € 300,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Persoonlijke vaardigheden, Performance Management, Online learning
Bestemd voor
Openbaar accountants, MKB-accountants, Overige financieel professionals
Niveau
Fundamental
Accountancy
3 pe-uren

12 oktober 2021 - Online

Wil je sneller groeien dan het gemiddelde kantoor? Dan loont het om eens buiten je bestaande relatienetwerk te kijken. En om te werken aan een echt onderscheidende positie waarmee je naar buiten treedt. Marketing niets voor jou? Er is één manier om daar achter te komen: investeer een paar uur van je tijd en leer de basisbeginselen van het marketingvak. Want marketing draagt bij aan slimme, rendabele groei van je onderneming.

Door stapsgewijs te werken aan betere tarieven, marktgerichtheid, online leads en focus op de juiste klanten bijvoorbeeld.

Dat de marketing van accountants verschilt van andere organisaties is evident: bij jou staan je mensen, hun kennis en hun klantrelaties centraal. Goede marketing zorgt dat ieder zich op de juiste manier presenteert met wat hij of zij in huis heeft. En niet 'vergeet' om optimaal gebruik te maken van de kansen die zich voordoen.

In deze introductiecursus marketing voor zakelijke dienstverleners leer je aan de hand van de Groeiformule© hoe je marketing optimaal inzet voor je onderneming.

Doelstelling

  • Je doet basiskennis op over wat marketing voor zakelijke dienstverleners inhoudt
  • Begrip over welke marketinginstrumenten je wanneer inzet
  • Je krijgt meer overzicht van de te volgen stappen voor een doordachte marketingaanpak
  • Je krijgt inzichten om tot een onderscheidende positionering te komen
  • Je leert het onderscheid tussen buyer journey en customer journey
  • Inzicht in de zin en onzin van social media en online marketing

Inhoud

Aan de orde komen:
  • Wat is marketing?
  • Goede voorbeelden
  • Welk probleem los je op?
  • Wat kost het, wat levert het op?
  • De Groeiformule voor zakelijke dienstverleners
  • Een onderscheidende positie
  • Kiezen voor de juiste klant en doelgroep
  • Het merk, online marketing en relatiemarketing
  • Social media
  • Productontwikkeling en pricing
  • Het perfecte proces van dienstverlening
  • Inbegrepen bij de cursusprijs is het boek 'De groeiformule voor zakelijke dienstverleners'.

    Bestemd voor

    Eigenaren en managers van accountantskantoren, openbaar accountants

    drs. Olav Groenendijk RM

    Olav Groenendijk studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en werkte geruime tijd in diverse marketingfuncties bij financiële dienstverleners. Hij werkte als hoofd marketing bij Deloitte en later als directeur marketing en communicatie bij een ingenieursbureau. In 2020 maakte hij zijn lang gekoesterde droom waar om een boek te schrijven en startte met The ServicesLab. Beiden met als doel om de marktgerichtheid van zakelijke dienstverleners te vergroten. Olav Groenendijk is gecertificeerd Registermarketeer.

    De cursus vindt plaats in E-learning in Online

    Adres

    E-learning 0 Online