Klantsegmentatie

De juiste aandacht voor de juiste klant

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
7 juni 2022 - Nieuwegein
Tijd
13:00 - 17:00
Prijs ex. btw
€ 395,00 (leden) / € 445,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Strategie, Organisatie advies, Performance Management
Bestemd voor
Openbaar accountants, MKB-accountants, Overige financieel professionals
Niveau
Advanced
Accountancy
4 pe-uren

7 juni 2022 - Nieuwegein

Voor jou: professionele praatplaat
Aan het einde van de workshop neem je de opbrengst me: een inspirerende praatplaat om in je eigen organisatie het thema actief onder de aandacht te brengen.


Veel accountants passen nog geen gedifferentieerde klantbediening toe. Iedere klant wordt op dezelfde manier behandeld en het 'u vraagt, wij draaien' principe viert hoogtij. Winstgevendheid per klant- of klantgroep is onduidelijk. Evenals of de klant genoeg, te veel of juist te weinig aandacht krijgt.

Jammer, want als je weet op welke klanten je eigenlijk zou willen richten en welk type bediening en prijs bij welk type klant past, dan zou de aandacht en de kostbare inzet van mensen en middelen veel gerichter plaatsvinden. Dit draagt bij aan balans tussen inzet/kosten en opbrengst. n aan klantenbinding op langere termijn. Omdat klanten voldoende aandacht krijgen en de toegevoegde waarde van hun accountant meer ervaren.

Inhoud

We helpen je inzicht te krijgen in hoe de klantenportefeuille is opgebouwd, waar de meeste en waar de minste focus ligt. En in hoeverre de manier waarop en de intensiteit waarmee je deze klanten bedient, past bij de prijs die je daarvoor rekent. En bij je ambities!

Dit?haal je uit de workshop

  • Inzicht in wat je weet van je klantenportefeuille kijkend naar Impact en Inspanning
  • De basis voor heroriëntatie op de klantgroepen (nieuwe segmentatie) afgestemd op je strategie
  • Tips en tricks hoe je met de gegenereerde inzichten verder kunt gaan en je team op praktische wijze daarin kunt meenemen
  • Concrete acties voor vervolgonderzoek en analyse

Bestemd voor

Eigenaren, beslissers, beleidsmakers, (team-) managers en relatiebeheerders van accountantskantoren.

Sandra Ohm

Sandra Ohm

Sandra is business inspirator en verandermanager voor ondernemers die meer uit hun bedrijf willen halen. Geïnspireerd door de behoefte in de markt aan praktische, laagdrempelige en écht werkende oplossingen ontwikkelde ze een veranderprogramma voor accountantskantoren.

De cursus vindt plaats in Fletcher Hotel Nieuwegein-Utrecht in Nieuwegein

Adres

Fletcher Hotel Nieuwegein-Utrecht Buizerdlaan 10 Nieuwegein Telefoonnummer (030) 608 41 22 E-mailadres sales@fletcherhotelnieuwegein.nl Website https://www.fletcher.nl