Adviesomzet verhogen
Ken je dienstverlening, ken je klant
Details
- Cursusduur
- 1 dag
- Datum en locatie
- 13 september 2022 - Utrecht
- Tijd
- 13:00 - 17:00
- Prijs ex. btw
- € 395,00 (leden) / € 445,00 (niet-leden)
- Kennisgebied
- Organisatie advies, Performance Management, Strategie
- Bestemd voor
- MKB-accountants, Openbaar accountants, Overige financieel professionals
- Niveau

Voor jou: professionele praatplaat
Aan het einde van de workshop neem je de opbrengst mee: een inspirerende praatplaat om in je eigen organisatie het thema actief onder de aandacht te brengen.
Het creëren of herkennen van (latente) adviesbehoeften bij klanten wordt vaak als lastig ervaren. Vaak komt dit doordat medewerkers teveel inter- en te weinig klantgericht zijn. Daarnaast is er te weinig kennis van het totaal aanbod dat het kantoor haar klanten kan bieden.
Jammer, want als je weet wat je verkoopt, en vooral welke klantbehoeften er met deze producten en adviezen wordt ingevuld, ben je in staat om een volwaardig adviseur van je klant te zijn. En kun je pro actief inspelen op behoeften waar de klant zich vaak nog niet eens van bewust is. Door andere vragen te stellen vanuit de kennis die je hebt over je aanbod. Dit draagt bij aan klantenbinding en partnership op lange termijn. En méér advies!
Doelstelling
Dit?haal je uit de workshop
- Inzicht in waarom advies nog beperkt onderdeel van totaal omzet is
- Bewustzijn van urgentie om hier iets aan te doen
- Inzicht en kennis van het dienstenaanbod van het eigen kantoor en wat dat voor de klant betekent (de basis voor adviserend verkope)
- Haakjes om door kennis over producten met de klant vanuit diens behoeften het gesprek te voeren
- Tips en tricks hoe je op praktische wijze aan de hand van het geleerde je eigen team kunt meenemen om hier vervolg aan te geven
Inhoud
We kijken naar hoe je adviesdienstverlening kunt laten groeien, door technische product- en vakinhoudelijke kennis vanuit perspectief en behoefte van de klant te bezien. Waarom lukt het nu nog niet (vaak genoeg)? Kan dit anders? Wat zijn oplossingen om dit te verbeteren?
Bestemd voor
Eigenaren, beslissers, beleidsmakers, (team-) managers en relatiebeheerders van accountantskantoren.
De docent van deze cursus is Sandra Ohm
Sandra is business inspirator en verandermanager voor ondernemers die meer uit hun bedrijf willen halen.
De cursus vindt plaats in Van der Valk Hotel Utrecht in Utrecht