Webinar Storytelling in 2 minuten

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
20 juni 2022 - Online
Tijd
14:00 - 16:00
Prijs ex. btw
€ 200,00 (leden) / € 225,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Persoonlijke ontwikkeling
Bestemd voor
Accountants in business, Auditors, Controllers, Intern accountants, MKB-accountants, Overheidsaccountants, Overige financieel professionals
Niveau
Fundamental
Finance in business
2 pe-uren

Als RC om je in aanmerking voor het ledentarief.

Omdat we in deze hybride tijd vooral online communiceren, focussen we in dit compacte webinar op korte storytelling van hooguit twee minuten.

Doelstelling

Als financial heb je vaak een complexe boodschap. Je wilt mensen overtuigen. Of dat ze soepel meewerken. Maar je hebt het druk, dus het moet snel gebeuren. Je wilt veel impact, met weinig woorden. Storytelling heeft dat vermogen. In deze compacte workshop leer je die kracht te ge-bruiken en serieus je invloed te vergroten.

Inhoud

Door storytelling kun je op een sympathieke manier veranderingen teweeg brengen in andermans doen en laten. Meer dan met feiten en steekhoudende argumenten. We bespreken waarom mensen zo makkelijk beïnvloed worden door een goed verhaal. De voorbeelden laten je dat ook zelf ervaren.

Je krijgt drie vormen van storytelling te horen die je in je werk kan gebruiken. Gegarandeerd dat je ontdekt dat storytelling helemaal niet moeilijk is en het daadwerkelijk een positieve impact heeft.

Tenslotte krijg je technieken om van een simpele gebeurtenis een boeiende anekdote te maken. Je past het direct toe op een eigen verhaal. Omdat we in deze Corona-tijd vooral online communiceren focussen we op korte storytelling van hooguit twee minuten.

Bestemd voor

Voor alle accountants, controllers, financials die de kracht van storytelling begrijpen en zich willen bekwamen in het brengen van een overtuigende, compacte boodschap.

Geen gewoon webinar!
Soms is een webinar best saai. In deze workshop gaat het volledig anders! Er is energie, interactie en plezier.

Praktische zaken

  • Maximaal 8 deelnemers (voordeel: veel persoonlijke aandacht!)
  • Camera en microfoon van iedereen staat aan; zonder camera kun je niet meedoen

Erik Mathlener

Erik MathlenerErik heeft meer dan 20 jaar gewerkt als projectmanager en consultant. In die rol heeft hij veel met klanten gesproken, presentaties gegeven en trainingen verzorgd. Tot hij "besmet" raakte met het Storytelling-virus. Sindsdien gebruikt hij dit geweldige instrument in presentaties op congressen en bedrijfsbijeenkomsten, en leert hij het anderen in workshops en trainingen. Erik is auteur van het praktische boek "Storytelling in drie bedrijven" en mede-oprichter van het Storytelling Gilde