
Druk weerstaan in klantrelaties
Deze cursus is nog niet gepland, Klik hier voor ons totale cursusaanbod
De terugkomdag op 16 november is online.
Contact met je klanten kan in bepaalde situaties stroever verlopen dan gewenst.
In de meeste gevallen kom je daar wel uit. In deze lastige gesprekken gaat het niet alleen om wat er wordt gezegd, maar vooral om hoe dat overkomt. Ben je je bewust van de manier waarop je het gesprek aangaat, ook wanneer het lastig wordt? En kun je dan nog blijven schakelen tussen inhoud en vorm? Voor de één is het persisteren op inhoud (wat) ingewikkeld, voor de ander het afstemmen op vorm (hoe). Wat is de invloed van vertrouwen op het klantcontact?
In deze leuke training gaan we op al deze aspecten in.
Hierbij komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Schakelen in communicatie
- Speed of trust
- Tone of Voice
- Empathie
- Rechte Rug
- Assertiviteit (nee zeggen met behoud van relatie)
Opzet
We gaan afwisselend aan de slag met een theoretisch kader aangeboden dat direct wordt toegepast in verschillende oefensituaties. Hierbij wordt uiteraard ook gebruik gemaakt van casusmateriaal van deelnemers.
Vooraf bekijk je een aantal video’s, krijg je digitale literatuur en beschrijf je, in steekwoorden, een eigen casus.
Tijdens de online terugkomdag is er tijd voor intervisie en gaan we dieper op de materie in.
Doelstelling
Aan het einde van de training heb je:
- de communicatieve vaardigheden aan kunnen scherpen in verschillende situaties en in verschillende soorten gesprekken;
- meer vaardigheid in het assertief en met rechte rug communiceren met oog voor het behoud van de relatie;
- kunnen oefenen met eigen casuïstiek;
- meer inzicht in uw persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten.
Versterken van de competenties
- Mondelinge communicatie
- Resultaatgerichtheid
- Interpersoonlijke sensitiviteit
- Vertrouwen opbouwen
- Luisteren
Bestemd voor
Openbaar accountants, mkb accountants, overige financieel professionals