1 dag

Keuzemodule: Commerciële vaardigheden

Details
Lengte

1 dag

Eerstvolgende startdata & locaties

wo 30 november 2022, Nieuwegein

Prijs (excl. btw)

€ 495 (leden)

€ 545 (niet-leden)

Als accountant bevind je jezelf vaker dan je zou verwachten in een commerciële setting. In deze training passeren diverse thema's de revue, die allemaal te maken hebben met relatiemanagement. Zo is het in deze tijd lastig om nieuwe klanten te werven. Daarnaast is het van vitaal belang dat je je klanten binnenboord houdt. Dat betekent dat je iets extra's moet doen en moet bieden om hierin succesvol te zijn.

Dat begint al bij een duidelijk en enthousiast verhaal over jouw kantoor. En op welke manieren en langs welke kanalen kun jij je nieuwe klanten werven? Iedere klant heeft zijn eigen motieven om voor jouw dienstverlening te kiezen. Daarnaast verdienen verschillende type mensen een verschillende benadering. Uiteraard moet je je klanten zien te behouden. Dit doe je onder meer door goed met een 'klacht-signaal' om te gaan maar liever nog door klachten voor te zijn. Als een klant desondanks toch ontevreden is, kun je dat ook als een kans zien om je relatie met deze klant te versterken. Daarvoor zal je zijn of haar klachten en gevoelens moeten erkennen en daar ook daadwerkelijk iets mee doen.

In feite heeft ieder klantcontact een commercieel karakter. Dat kan variëren van een kort telefonisch alledaags klantgesprekje tot een presentatie op een jaarlijks 'klant-event'. De basis principes zijn hierbij steeds hetzelfde; een klant wil zich graag gehoord en gewaardeerd voelen. Je zult dus altijd moeten schakelen tussen de volgende 3 zaken: Jezelf en je kantoor profileren, aansluiten op de klant-beleving en het kunnen overbrengen van enthousiasme.

In de training kijken we naar commerciële vaardigheden die jij op verschillende momenten kan inzetten. Wij kijken daarbij ook naar de omgang met leveranciers en interne klanten.

Doelstelling
Deze training geeft je meer inzicht en praktische handvatten om commercieel en succesvol te werken.

Inhoud

  • Hoe verkoop ik mezelf en hoe verkoop ik mijn kantoor?
  • Wat maakt jouw kantoor en diensten onderscheidend? We bestendigen jouw 'USP's'
  • Hoe houd je een goede sales pitch
  • Wat kun je doen aan "relatiemanagement"
  • Hoe kan ik Matchen, Profileren en Enthousiasmeren
  • Hoe ziet een goede presentatie eruit qua structuur, non-verbale communicatie en gebruik van audiovisuele middelen.
  • Hoe ga je om met kritische vragen
  • Op welke manieren kom je aan nieuwe klanten
  • Het voeren van een effectief wervingsgesprek. Wat zijn hierbij de Do's en de Don'ts
  • Wat voor soorten klanten bestaan er? We kijken naar verschillende types en hoe hier mee om te gaan
  • Het verschil tussen extraverte klanten en introverte klanten (inclusief zelf-test)
  • De belangrijkste 'koopmotieven' en hoe je hierop beter kunt aansluiten
  • Welke overtuigingstechnieken er zijn om een potentiele klant te overtuigen
  • Wat voor soort klachten zijn er en hoe kun je daar het beste mee omgaan?
  • Aanleren van vaardigheden en gesprekstechnieken om een succesvolle gesprekspartner te zijn
  • Hoe geef ik op diplomatieke wijze mijn grenzen aan bij een klant of een collega (interne klant)
  • Veel praktijk oefenmomenten met zoveel mogelijk herkenbare praktijksituaties

    De training is op de accountantspraktijk gericht. 'Real life'-cases worden besproken en geoefend. De trainer structureert de training en zorgt voor theoretische input. Hij fungeert als katalysator bij vragen en discussies. Het is een dynamische training, waarin hard gewerkt wordt maar meestal ook veel gelachen.

    Bestemd voor
    Trainees aan de praktijkopleiding nieuwe stijl
fallback
Adriaan Bredero
Organisatieadviseur, trainer en coach bij NIS Training
Keuzemodule: Commerciële vaardigheden
Startdatum 30 november
wo 30 november 2022
14:00 - 21:00
Nieuwegein
Routebeschrijving