Vul het formulier in en klik op bevestigen om de brochure te ontvangen

Laat je gegevens achter. Wij informeren je zodra er nieuwe data bekend zijn.

2 dagen

Strategie en digitale transformatie

Hoe krijg je jouw bedrijf mee? Structuur en leiderschap in tijden van verandering.

Details
Lengte

2 dagen

Eerstvolgende startdata & locaties

ma 24 juni 2024, Utrecht

di 10 december 2024, Utrecht

Prijs (excl. btw)

€ 1.650 (leden)

€ 1.850 (niet-leden)

PE

12

Wat drijft de noodzaak voor digitale transformatie? Wat zijn good practices voor de strategie en organisatie en wat is er bekend over bad practices die we maar beter kunnen vermijden? Wat is de rol van AI? En wat is de rol van Finance bij deze transformatie?

Digitale transformatie staat op de strategische agenda in vrijwel iedere denkbare sector. De ontwikkelingen gaan snel: de vraag waarom digitale transformatie belangrijk is voor de continuïteit van de organisatie is voor de meeste organisaties al een gepasseerd station. De vraag is nu: HOE pakken we digitale transformatie het beste aan?

Wat drijft deze noodzaak voor digitale transformatie? Wat zijn good practices voor de strategie en organisatie en wat is er bekend over bad practices die we maar beter kunnen vermijden? Wat is de rol van AI? En specifiek voor financieel professionals is de vraag: wat is onze rol, bij de transformatie maar ook in de toekomst?

Deze cursus behandelt de essentiële onderwerpen strategie, organisatie en leiderschap, om vervolgens concreet  te kijken naar voorbeelden van digitale transformatie van de deelnemers en in verschillende industrieën. Op welke manier kan je de kans voor succes vergroten als je kijkt naar organisatie en leiderschap en de manier waarop de executie wordt vormgegeven?

Doelstelling
Tijdens de cursus gaan we aan de slag met de volgende leerdoelen:

  • Herkennen hoe nieuwe trends en technologie groei en succesvolle business modellen beïnvloeden
  • Inzien wat de drijvende motor achter disruptie is en daarop kunnen anticiperen
  • Onderzoeken welke rol AI in gaat nemen
  • Realiseren dat de impact van technologische verandering op de business primair via de klant gaat, en niet enkel via marge impact als gevolg van automatisering
  • Ervaring opdoen met tools en frameworks om de impact van deze veranderende context op jouw eigen organisatie op waarde te schatten en te vertalen naar een actieplan voor digitale transformatie
  • Begrijpen welke capaciteiten voor de organisatie en het leiderschap belangrijk zijn voor een succesvolle digitale transformatie
  • Oefening en tips voor het uitwerken van business strategieën en initiatieven die jouw business laten floreren in deze snel veranderende omgeving
  • best practices kennen die het succes van digitale transformaties positief beïnvloeden
  • Inzichten opdoen over de eigen (leiderschap-) rol bij digitale transformatie

Inhoud
In deze tweedaagse cursus gaan de deelnemers samen met de docenten concreet aan de slag. Het programma omvat cases, voorbeelden, tools en inzichten uit de literatuur en praktijk. Deelnemers brengen hun vraagstukken en ervaringen in en waar relevant worden deze behandeld.

Bestemd voor
De cursus is bestemd voor cfo's, financieel directeuren en senior controllers en accountants in business die betrokken zijn bij strategie & organisatievraagstukken rond digitale transformatie.

RC's komen in aanmerking voor de ledenprijs

Frieda van Belle
Frieda van Belle
Adviseur
Dr. Frieda van Belle is adviseur voor organisaties met complexe vraagstukken rond digitalisering en agility. Tevens is zij guest lecturer bij Rotterdam School of Management en Nyenrode. Frieda heeft ruime ervaring in het (bege)leiden van digitaliseringsprocessen en een sterke affiniteit met de inzet en ontwikkeling van moderne educatievormen. meer info
Martijn Rademakers
Martijn Rademakers
Dr. ing., docent Strategisch Management
Martijn Rademakers is een prac-ademic die theorie graag praktisch toepasbaar maakt. Hij is visiting faculty bij RSM, Erasmus Universiteit Rotterdam en doceert Strategisch Management aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij partner van Marai Consultants en mede-oprichter van TONOS Care, een AI-gedreven tech scale-up in de zorgsector. Hij heeft ruim 28 jaar ervaring in executive education en executive coaching op het gebied van (digitale)… meer info
Strategie en digitale transformatie
Startdatum 24 juni
ma 24 juni 2024
9:30 - 17:00
Utrecht
di 25 juni 2024
9:30 - 17:00
Utrecht
Routebeschrijving
Startdatum 10 december
di 10 december 2024
9:30 - 17:00
Utrecht
wo 11 december 2024
9:30 - 17:00
Utrecht
Routebeschrijving