
Toegevoegde waarde door advies
Word dé businesspartner van je klant!
Deze cursus is nog niet gepland, Klik hier voor ons totale cursusaanbod
Aan het einde van de workshop neem je de opbrengst mee: een inspirerende praatplaat om in je eigen organisatie het thema actief onder de aandacht te brengen.
Het detecteren, creëren en omzetten van een (latente) adviesbehoefte bij je klant in een nieuwe betaalde opdracht wordt door veel accountants als lastig ervaren. Of de waan van de dag biedt überhaupt geen ruimte om met (ongevraagde) adviesdienstverlening bezig te zijn.
Jammer, want als je hierin een proactieve rol vervult, verras je klanten, voeg je waarde toe en draagt dit bij aan klantenbinding en partnership op lange termijn.
Doelstelling
Dit haal je uit de workshop
- Inzicht waarom advies nog beperkt onderdeel van totaal omzet is
- Bewustzijn van urgentie om hier iets aan te doen
- Inzicht en praktische tools hoe je proactieve advisering kunt verhogen
- Tips en tricks om meer toegevoegde waarde te leveren aan je standaarddienstverlening en een échte businesspartner van je klant te kunnen zijn
- Tips en tricks hoe je op praktische wijze aan de hand van het geleerde je eigen team kunt meenemen om vervolg te geven aan de basis voor adviserend verkopen.
Inhoud
We kijken naar hoe je adviesdienstverlening kunt laten groeien, aan de hand van de kansen die het jaarrekeningproces als basisdienstverlening daarvoor biedt. Wat zijn nu latente klantbehoeften en hoe kom ik daar bij? Wat betekent dit voor de relatie met je klant? We nemen praktische tools door die daarbij ondersteunen.
Waarom lukt het nu nog niet (vaak genoeg)? Kan dit anders? Wat zijn oplossingen om dit te verbeteren?
Bestemd voor
Eigenaren, beslissers, beleidsmakers, (team-) managers en relatiebeheerders van accountantskantoren.
De docent van deze cursus is Sandra Ohm