Strategic Business Innovation

Hoe de organisatie afstemmen op een veranderende omgeving?

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
8 november 2019 - Amsterdam
Tijd
09:30 - 17:00
Prijs
€ 595,00 (leden) / € 695,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Strategie
Bestemd voor
Openbaar accountants, Accountants in business, Overige financieel professionals, Controllers
Niveau
Advanced
Finance in business
6 pe-uren

8 november 2019 - Amsterdam

RC's ontvangen EUR 100 korting op de prijs voor niet-leden.

De noodzaak om aan de slag te gaan (en te blijven) met businessmodel innovatie is in vrijwel alle branches en beleidsvelden doorgedrongen. Sterker dan ooit wordt de uitdaging gevoeld om tijdig nieuwe producten/diensten en businessmodellen te ontwikkelen omwille van de continuïteit van de organisatie. Bij voorkeur op een wijze die niet al te snel geïmiteerd kan worden door concurrenten, of anderszins aan kracht verliest. Het vraagstuk gaat daarmee een stap verder dan 'slechts' productvernieuwing.

Doelstelling

U krijgt inzicht in het vernieuwen van strategische businessmodellen: hoe werkt dat? Wat zijn sprekende voorbeelden? Wat zijn de fundamentele krachten die de druk voor business innovatie doen toenemen? U leert hoe u zelf, met uw team aan de slag kunt met business innovatie? En wat hierbij de grootste obstakels zijn.

Inhoud

De volgende kernvragen komen aan bod:

  • Welke elementen van mijn businessmodel maken nu het verschil?
  • Welke onderdelen behoeven aanpassing?
  • Op basis van welke analyses kan ik die inschatting maken en welke denkmodellen en instrumenten horen daarbij?
  • Hoe start ik een proces voor businessinnovatie?

De cursus is interactief van karakter, koppelt theorie aan praktijk en laat vele voorbeelden de revue passeren. U krijgt de gelegenheid om van gedachten te wisselen en kennis te delen over vernieuwingen voor het strategisch businessmodel van uw eigen organisatie.

Bestemd voor

Controllers, accountants in business en openbaar accountants die betrokken zijn bij strategische vernieuwingsvraagstukken voor hun organisatie.

dr. Martijn Rademakers Managing Director Sollcorp, Adjunct Professor of Corporate Strategy, Amsterdam Business School, Universiteit van Amsterdam..

De cursus vindt plaats in Mercure Hotel Amsterdam West in Amsterdam

Adres

Mercure Hotel Amsterdam West Oude Haagseweg 20 Amsterdam Telefoonnummer 0206179005 E-mailadres H1315-SB@accor.com Website http://www.mercure.com/mercure/fichehotel/gb/mer/1315/fiche_hotel.shtml