Strategie voor Businessmodel innovatie

Uw organisatie in een veranderende omgeving

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
20 november 2020 - Capelle aan den Ijssel
Tijd
09:30 - 17:00
Prijs
€ 595,00 (leden) / € 695,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Strategie
Bestemd voor
Openbaar accountants, Accountants in business, Overige financieel professionals, Controllers
Niveau
Advanced
Finance in business
6 pe-uren

20 november 2020 - Capelle aan den Ijssel

Als RC ontvangt u het ledentarief.

Bedrijven en instellingen voelen sterker dan ooit de noodzaak om hun businessmodel aan te passen aan veranderende spelregels in hun omgeving. Digitalisering, agility en disruptie zijn steekwoorden die ontwikkelingen duiden waarin nieuwe mogelijkheden en bedreigingen zich in een steeds sneller tempo aandienen. Wat zijn de drijvende factoren achter deze ontwikkelingen? Wat voor strategieën volgen bedrijven en instellingen om, in reactie (en soms vooruitlopend) daarop, hun businessmodel te vernieuwen? Hoe kunnen zij waarde blijven creëren in een veranderende, competitieve wereld en zo hun continuïteit veiligstellen?

Doelstelling

U krijgt inzicht in het vernieuwen van strategische businessmodellen: hoe werkt dat? Wat zijn sprekende voorbeelden over successen, maar ook jammerlijke mislukkingen? Welke denkkaders en modellen helpen om nieuwe businessmodellen te concipiëren? Wat zijn de issues waarmee collega-financials bezig zijn als het om strategische businessmodel innovatie gaat? Hoe kan ik zelf aan de slag gaan met business innovatie?

Inhoud

De volgende kernvragen komen aan bod:

  • Welke elementen van mijn businessmodel maken nu het verschil?
  • Welke onderdelen behoeven aanpassing?
  • Op basis van welke analyses kan ik die inschatting maken en welke denkmodellen en instrumenten horen daarbij?
  • Wat zijn veel voorkomende valkuilen?

De cursus is interactief van karakter, koppelt theorie aan praktijk en laat vele voorbeelden de revue passeren. U krijgt de gelegenheid om van gedachten te wisselen en kennis te delen over vernieuwingen voor het strategisch businessmodel van uw eigen organisatie.

Bestemd voor

Controllers, accountants in business en openbaar accountants die betrokken zijn bij strategische vernieuwingsvraagstukken voor hun organisatie.

dr. Martijn Rademakers

Adjunct Professor of Strategy & Organization aan de Amsterdam Business School, Universiteit van Amsterdam. Ook doceert hij aan TIAS School for Business & Society en Rotterdam School of Management. Martijn is daarnaast onafhankelijk adviseur voor organisaties in binnen- en buitenland, waar de nadruk ligt op business innovatie, implementatie en agility. Ook is hij nauw betrokken bij de ontwikkeling van diverse startups en scale-ups.

De cursus vindt plaats in BCN Rotterdam in Capelle aan den Ijssel

Adres

BCN Rotterdam Barbizonlaan 25 Capelle aan den Ijssel Telefoonnummer (010) 727 10 20 E-mailadres Reserveringen@bcn.nl