Webinar Het geheim van een goed auditrapport

Details

Cursusduur
1 dag
Datum en locatie
18 december 2020 - Online
Tijd
08:30 - 12:30
Prijs
€ 295,00 (leden) / € 295,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Persoonlijke vaardigheden, Online learning
Bestemd voor
Openbaar accountants, Accountants in business, Intern accountants, MKB-accountants, Overige financieel professionals
Niveau
Advanced
Accountancy
4 pe-uren

18 december 2020 - Online

Het rapport is vaak het visitekaartje waar de audit op beoordeeld wordt. Extra aandacht voor het auditrapport zorgt ervoor dat de klant ook het onderzoek zelf meer waardeert en zelfs dat de audit effectiever is. Zou het niet mooi zijn als de auditrapportage zo overtuigend is dat de auditee direct aan het werk gaat om de bevindingen op te pakken en verbeteringen door te voeren?

Auditoren zijn experts op de inhoud en hebben als geen ander oog voor details. Volgens bepaalde formats zet de onderzoeker zijn bevindingen op papier, in tekst en ook in grafieken en misschien zelfs via infographics. Hoe maakt u nu een auditrapport dat opvallend goed is?

Tijdens deze trainingsdag maakt u kennis met technieken, waardoor mensen onbewust worden aangestuurd. Het vakgebied van de neuromarketing, dat onderzoek doet naar de werking van het brein, staat nog in de kinderschoenen maar ontdekt steeds meer.

De wetenschapper Robert Cialdini bijvoorbeeld heeft op basis van diverse onderzoeken een theorie van zes basisprincipes van het overtuigen opgesteld. Uit een van zijn onderzoeken blijkt dat de populariteit van een gerecht met dertien tot twintig procent stijgt, als het als 'populair' op de menukaart wordt gemarkeerd. Mensen volgen liever een keuze van de massa, dan dat ze iets unieks moeten kiezen. Reden hiervoor is dat het verminderen van onzekerheid ervoor zorgt dat mensen sneller overgaan tot een vooraf gedefinieerde keuze. Voor de auditor ligt het voor de hand om gebruik te maken van deze sociale bewijskracht, bijvoorbeeld door het opnemen van benchmarks in de auditrapportage. Het effect kan zijn dat de auditee ziet dat een bepaald resultaat gangbaar is bij een vergelijkbaar bedrijf en daarom een aanbeveling op dit gebied sneller accepteert. Het kan de auditee ook stimuleren om het beter te willen doen dan de anderen.

Doelstelling

Tijdens deze training leert u hoe u wetenschappelijk bewezen beïnvloedingstechnieken kunt toepassen auditrapportages toepassen. U past de technieken toe op uw eigen auditrapporten tijdens de training. Neem dus vooral eigen rapporten mee.

Inhoud

  • Hoe woorden en beelden bepalend zijn voor het imago
  • Oefenen met verwoorden voor niet-vakgenoten
  • Hoe u bevindingen en conclusies helder verwoordt
  • De zes basisprincipes van Robert Cialdini en de toepassing daarvan in een auditrapport
  • Het SCARF-model van David Rock en hoe dit in te zetten in een rapport
  • Inzet van infographics in je rapport
  • Het gebruik van kleur en de uitstraling daarvan
  • Do's & don'ts in auditrapporten

De training is op de accountantspraktijk gericht. Cases uit uw eigen praktijk worden besproken als u deze zelf inbrengt. De trainer structureert de training en zorgt voor theoretische input. Zij zet u aan het werk en laat u in een veilige discussiëren over thema's.

Bestemd voor

MKB-accountants

drs. Fransien Roovers

Communicatieadviseur, trainer en coach

De cursus vindt plaats in E-learning in Online

Adres

E-learning 0 Online