Druk weerstaan in klantrelaties

*nieuw*

Details

Cursusduur
2 dagen
Datum en locatie
24 november 2021, 15 december 2021 - Utrecht
Tijd
09:30 - 17:00, 09:30 - 12:00
Prijs ex. btw
€ 650,00 (leden) / € 695,00 (niet-leden)
Kennisgebied
Persoonlijke vaardigheden
Bestemd voor
Openbaar accountants, MKB-accountants, Overige financieel professionals
Niveau
Fundamental
Accountancy
3 pe-uren

24 november 2021, 15 december 2021 - Utrecht

Het contact met klanten kan in bepaalde omstandigheden stroever verlopen dan gewenst. In de meeste gevallen kom je er wel uit, soms evenwel niet. Met name bij lastige gesprekken is het niet alleen van belang WAT gezegd wordt, maar vooral HOE.

Doelstelling

Ben je je bewust van de manier waarop je dit doet? Ook wanneer het lastig wordt? En schakel je dan op de 'beste' momenten tussen INHOUD EN VORM? Voor de één is het persisteren op inhoud (WAT) ingewikkeld, voor de ander het afstemmen op vorm (HOE). En wat is de invloed van vertrouwen op deze gesprekken? Op al deze aspecten wordt in de training ingegaan.

Aan het einde van de training heb je:

  • je communicatieve vaardigheden aan kunnen scherpen in verschillende situaties en in verschillende soorten gesprekken;
  • meer vaardigheid in het assertief en met rechte rug communiceren met oog voor het behoud van de relatie;
  • kunnen oefenen met eigen casuïstiek;
  • meer inzicht in je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten.

Je versterkt de competenties

  • Mondelinge communicatie
  • Resultaatgerichtheid
  • Interpersoonlijke sensitiviteit
  • Vertrouwen opbouwen
  • Luisteren

Inhoud

Hierbij komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Schakelen in communicatie
  • Mediationvaardigheden
  • Speed of trust
  • Tone of Voice
  • Empathie
  • Rechte Rug
  • Assertiviteit (nee zeggen met behoud van relatie)

De training bevat 3 dagdelen. Vooraf wordt online content beschikbaar gesteld, je bestudeert relevante literatuur, bekijkt een aantal video's en beschrijft een eigen casus (in steekwoorden).

Dagdeel 1 en 2 vinden plaats op dag 1.
Afwisselend wordt tijdens de bijeenkomsten een theoretisch kader aangeboden dat direct wordt toegepast in verschillende oefensituaties. Hierbij wordt gebruik gemaakt van casusmateriaal van de deelnemers.

Dagdeel 3 (online) volgt na ongeveer 3 weken en verdiept het eerder besproken materiaal.

Bestemd voor

Deze training is geschikt voor alle medewerkers en managers in de openbare praktijk.

Marcel Vroomen RA
drs. Maarten Verdonck

De cursus vindt plaats in Van der Valk Hotel Utrecht in Utrecht

Adres

Van der Valk Hotel Utrecht Winthontlaan 4 -6 Utrecht Telefoonnummer (030) 800 08 00 E-mailadres Sales@utrecht.valk.nl